Ridicată în slăvi sau blamată, cronofagă şi câteodată ulterior uitată, lista cu activităţile ce urmează a fi realizate rămâne un instrument foarte eficient de prioritizare și de gestionare a timpului și a stresului, în special dacă este întocmită în mod corect.
Succesul acestor liste se datorează în mare parte faptului că, fiind în formă scrisă, materializează într-o oarecare măsură sarcinile care în mod normal ar putea fi date uitării. De asemenea, ele reprezintă atât un prim pas în clarificarea și conștientizarea etapelor unui proiect sau a implicațiilor unei sarcini de lucru, cât și o modalitate prin care se poate urmări evoluția muncii.
Cum putem crește eficiența unui “To do list”?
Ridicată în slăvi sau blamată, cronofagă şi câteodată ulterior uitată, lista cu activităţile ce urmează a fi realizate rămâne un instrument foarte eficient de prioritizare și de gestionare a timpului și a stresului, în special dacă este întocmită în mod corect.
Succesul acestor liste se datorează în mare parte faptului că, fiind în formă scrisă, materializează într-o oarecare măsură sarcinile care în mod normal ar putea fi date uitării. De asemenea, ele reprezintă atât un prim pas în clarificarea și conștientizarea etapelor unui proiect sau a implicațiilor unei sarcini de lucru, cât și o modalitate prin care se poate urmări evoluția muncii.
Cum putem crește eficiența unui “To do list”?
- păstrându-l cât mai simplu, fără detalieri inutile și redundante;
- prioritizand activitățile, fie în funcție de importanță, fie în funcție de gradul de stres pe care l-am putea experimenta în cazul neîndeplinirii, fie în funcție de urgență.
- segmentând activitățile prea vaste în subactivități;
- folosind preponderent verbe, și nu substantive, în definirea sarcinilor;
- estimând într-un mod cât mai realist posibil timpul necesar fiecărei sarcini. În caz contrar există riscul ca lista, care ar fi trebuit să ne fie de ajutor, să devina un alt factor de stres cu potențial de inducere a ideii eșecului.
- fiind disciplinați și riguroși.
Deși realizarea unei liste eficiente ar putea dura ceva mai mult într-o primă fază, cu timpul veți ajunge să observați cu ușurință elementele asupra cărora trebuie să vă concentrați și veți reduce considerabil durata creării “To do list”-ului perfect.
Și în plus, nimic nu se compară cu o bifă pusă în dreptul unei sarcini stresante, la sfârșitul unei zile lungi.
Distribuie pe social media