În prezent, termenul de păstrare a statelor de salarii emise de angajatori este de 50 de ani. Începând de la 1 ianuarie 2023, potrivit Legii 195/2022 care completează Legea contabilității nr. 82/1991 și care a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 668 din 4 iulie 2022, obligațiile arhivării acestor documente vor scădea la 5 ani.
„Începând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declarație informativă privind impozitul reținut la sursă, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligația legală de a depune declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, la Agenția Națională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani.” Astfel că, de la 1 ianuarie 2023, statele de salarii vor putea fi păstrate numai cinci ani dacă angajatorul depune, pentru veniturile vizate, declarația informativă privind impozitul reținut la sursă pe beneficiari de venit (formularul 205) sau declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate (formularul 112).
Rolul acestei măsuri este de a simplifica activitatea angajatorilor, ținând cont că autoritățile au deja evidențe informatizate privind salariile și taxele aferente.
Distribuie pe social media