Schimbările care vor apărea în 2008 în politicile salariale ale companiilor vor fi de natură să susţină politica de atracţie şi retenţie a angajaţilor şi să crească loialitatea acestora.
Toate acestea pe fondul expansiunii continue a companiilor, a deficitului crescut de personal şi a fluctuaţiei crescute (în 2007 fluctuaţia voluntară de personal a crescut de la 15,9% în 2006 până la 21%).
Se estimează că ajustarea salarială totală aferentă anului 2008 se va ridica la aproximativ 15%, în condiţiile evoluţiei nivelului inflaţiei din acest an.
Marjele de creştere pentru salariile pentru poziţii de top management vor fi cuprinse în 2008 între 10 si 15%, ale executivilor cu până la 11%, în timp ce salariile pentru poziţii necalificate vor creste cu 25%, ca urmare a creşterii valorii salariului minim pe economie.
Schimbările care vor apărea în 2008 în politicile salariale ale companiilor vor fi de natură să susţină politica de atracţie şi retenţie a angajaţilor şi să crească loialitatea acestora.
Toate acestea pe fondul expansiunii continue a companiilor, a deficitului crescut de personal şi a fluctuaţiei crescute (în 2007 fluctuaţia voluntară de personal a crescut de la 15,9% în 2006 până la 21%).
Se estimează că ajustarea salarială totală aferentă anului 2008 se va ridica la aproximativ 15%, în condiţiile evoluţiei nivelului inflaţiei din acest an.
Marjele de creştere pentru salariile pentru poziţii de top management vor fi cuprinse în 2008 între 10 si 15%, ale executivilor cu până la 11%, în timp ce salariile pentru poziţii necalificate vor creste cu 25%, ca urmare a creşterii valorii salariului minim pe economie.
Dincolo de aceste creşteri, angajatorii devin tot mai inventivi în acordarea de beneficii menite să crească loialitatea angajaţilor:
- Pensiile facultative ar putea fi beneficiul cu o intrare puternică în pachetele salariale. Potrivit legii, angajatorii pot contribui în beneficiul salariaţilor săi la fondurile de pensii facultative.
- O altă tendinţă pe piaţa salarială a anului viitor ar putea fi extinderea ponderii altor beneficii pe termen lung, cum sunt planurile de acordare de acţiuni pentru management sau angajaţii-cheie.
- Programele de training sunt o componentă majoră de motivare a angajaţilor şi vor lua amploare în 2008.
Piaţa de training – 50 milioane de Euro în 2008
De la 30 milioane de euro în 2007, piaţa de training se va dezvolta în 2008 până la aproape 50 milioane de euro.
Clienţii încep să prefere programe de training specifice pieţei din România în detrimentul programelor importate şi traduse ad literam.
De asemenea, învăţarea experienţială va câştiga teren în faţa trainingului clasic. Participanţii sunt susţinuţi la cursuri să înveţe din experienţa altora şi mai ales să îşi construiască o experienţă proprie.
Distribuie pe social media