Toate echipele au nevoie de motivare, consolidarea relațiilor, colaborare. De aceea, pentru a accelera, sau uneori determina procesul de consolidare şi întregire a echipei majoritatea companiilor organizează team building-uri.
Team building-ul este unul dintre cele mai eficiente metode de motivare non-financiară a angajaţilor. Beneficiile sunt atât ale angajaţilor cât şi ale companiei deoarece aceasta îşi va forma astfel o echipă care îşi cunoaşte valorile, potenţialul şi care e capabilă să ducă la bun sfârşit o sarcină dată.
Toate echipele au nevoie de motivare, consolidarea relațiilor, colaborare. De aceea, pentru a accelera, sau uneori determina procesul de consolidare şi întregire a echipei majoritatea companiilor organizează team building-uri.
Team building-ul este unul dintre cele mai eficiente metode de motivare non-financiară a angajaţilor. Beneficiile sunt atât ale angajaţilor cât şi ale companiei deoarece aceasta îşi va forma astfel o echipă care îşi cunoaşte valorile, potenţialul şi care e capabilă să ducă la bun sfârşit o sarcină dată.
În cadrul unui team building pot fi efectuate activităţi care includ jocuri în echipă, fiecare având un rol important în consolidarea acesteia. Jocurile sunt foarte importante şi fiecare are un rol stabilit în funcţie de nevoile de dezvoltare şi de perfecţionare ale angajaţilor companiei. Cu ajutorul jocurilor se pot găsi punctele forte ale fiecărui membru al echipei, ajutându-l să se integreze, să îşi descopere punctele comune cu ceilalți colegi, influenţând în mod pozitiv moralul echipei şi ajutându-l să performeze mai eficient, rezultatele echipei fiind astfel mai bune.
De fapt, team building-ul reuşeşte într-un timp relativ scurt să întregească o echipă, membrii acesteia să aibă încredere în valorile celorlalţi membri, în final toți aceştia ajungând să relaţioneze mult mai eficient. Activităţile desfaşurate în cadrul unui team building necesită o capacitate de înţelegere a oamenilor, de înţelegere a punctelor forte şi punctelor slabe, a ce îi motivează, a ce îi stimulează la locul de muncă şi nu numai, care le sunt pasiunile, hobby-urile, dorinţele, planurile, ce fac şi ce vor să facă. Fiecare companie va avea o combinatie de indivizi. Până la urmă nu contează profilul ei, ci contează personalitatea celor ce lucrează acolo, modul cum văd ei compania, dacă există un ataşament față de locul de muncă sau doar un timp fix petrecut in fiecare zi realizând anumite activităţi. Jobul angajatului poate fi opt ore dedicate unui lucru ca apoi să poată pleca acasă, sau poate fi o parte integrantă a vieţii, ceva ce îl împlineşte.
Team building-ul nu are un moment anume în timp în care se impune a fi organizat, însă există câteva momente cheie când ar fi foarte important ca acestea să fie făcute: venirea de noi oameni în firmă şi încercarea de integrare cât mai rapidă a acestora în echipă; o perioadă mare de timp în care angajaţii nu au mai ieşit împreună, lucru care a dus la răcirea relaţiilor ; schimbarea şefului unui departament; nevoia de motivare a angajaţilor mai mult decât pe criteriul financiar; nevoia de relaţionare între doua departamente; probleme de comunicare internă; necesitatea fidelizării faţă de companie.
Fiecare companie va aborda un team building în funcţie de stilul său propriu, de nevoi și de așteptări sau de felul în care sunt văzute de membrii echipei relațiile cu ceilalți membri ai echipei, însă e posibil ca tocmai un team bulding să ducă la schimbarea sau dezvăluirea unei alte faţete a unei persoane, mai atractivă decat cea cu care şi-a obişnuit colegii. Cu siguranţă, acesta poate fi tipul de ,,eveniment” care va consolida echipa, va apropia colegii şi va îmbunătăţi relaţia angajat- angajator.
Distribuie pe social media