În trepidaţia cotidiană din viaţa firmelor fie ele mari, mijlocii sau mici a început să se creioneze, chiar implementeze ideea de coaching. Se mediatizează mult pe această temă, se găsesc diferite articole, emisiuni, cărţi care dezbat această temă. Într-adevăr, „dincolo” se practică de ani buni şi are rezultate pozitive. Însă reticenţa umană ne face să ne întrebăm: de ce coaching?
De fapt această aşa-zisă reticenţă ascunde doza ei de pragmatism: de ce să alegem să investim sume enorme de bani în angajaţii noştri? Chiar merită acest efort financiar?
În trepidaţia cotidiană din viaţa firmelor fie ele mari, mijlocii sau mici a început să se creioneze, chiar implementeze ideea de coaching. Se mediatizează mult pe această temă, se găsesc diferite articole, emisiuni, cărţi care dezbat această temă. Într-adevăr, „dincolo” se practică de ani buni şi are rezultate pozitive. Însă reticenţa umană ne face să ne întrebăm: de ce coaching?
De fapt această aşa-zisă reticenţă ascunde doza ei de pragmatism: de ce să alegem să investim sume enorme de bani în angajaţii noştri? Chiar merită acest efort financiar?
Aş vrea să punem deoparte acel pachet pur teoretic, precum şi acel scepticism legat de partea financiară. Să analizăm împreună concret de ce ar fi folositor în mediul organizaţional în care lucrăm. Gândiţi-vă la cazul vostru: de câte ori nu v-aţi simţit neputincioşi în ceea ce priveşte luarea anumitor decizii? De câte ori nu aţi simţit un gust amar după luarea unei decizii nepotrivite? De câte ori nu aţi fi vrut să fiţi ascultat cu adevărat de către cineva? De câte ori nu v-aţi săturat de sfaturile colegilor, apropiaţilor? De câte ori nu aţi simţit că de fapt aţi avut decizia potrivită, dar nu aţi aplicat-o?
În domeniile în care activăm suntem noi înşine profesionişti înconjuraţi de profesionişti. Dar să nu omitem faptul că nu suntem supraoameni. Fiecare dintre noi simte nevoia de ascultare activă, înţelegere, empatie. Printr-o simplă întrebare: „Ce ai dori tu?” ajungem să realizăm că de fapt nu ştim ce ne dorim. De multe ori, din aceste întrebări individuale, aparent banale, se ivesc noi informaţii sau puncte de vedere pe care persoana în cauză nu le conştientizează. Practic, majoritatea soluţiilor la probleme noastre zilnice se află în interiorul nostru. Avem nevoie doar de acel coach care să ne „ajute” să descoperim ceea ce se află în structura noastră internă. Mai mult, ne face să descoperim care sunt ţelurile noastre, dar şi ce anume ne limitează în atingerea lor.
Există câteva motivaţii serioase pentru care merită să apelăm la coaching. Pe plan intern, individual: ajungem să ne cunoaştem pe noi înşine mai bine, aflăm ce anume ne dorim cu adevărat, începem să învăţăm să ne depăşim limitările impuse chiar noi. Pe plan extern ajungem să ne cunoaştem mai bine organizaţia, să depăşim propriile bariere profesionale pe care ni le-am impus, să conştientizăm impactul colaboratorilor/managementului în cadrul organizaţiei. Mai mult, voi, dar şi cei care vor apela la coaching vor simţi că devin mai creativi, mai comunicativi cu ei înşişi, mai empatici. Toate aceste lucruri conduc la obţinerea unor beneficii aparent minore, dar extrem de importante în dezvoltarea mediului organizaţional: un randament ridicat din punct de vedere psihic, moral şi productiv, precum şi optimism în cadrul organizaţiei voastre.
Aşadar, coaching-ul ne poate deschide poarta cunoaşterii de sine, sprijinindu-ne în identificarea propriilor idealuri, dorinţe. Conchid cu vorbele lui Goethe: „Deîndată ce sufletul este orientat spre un ţel, multe i se împlinesc”.
Distribuie pe social media