Nevoile curente și dezvoltarea organizațiilor ne fac să ne setăm obiective de business pe care ulterior le transformăm în obiective departamentale şi mai apoi în obiective individuale. De cele mai multe ori aceste obiective sunt strâns legate între ele, transmise în cascadă, astfel încât atingerea unuia depinde de atingerea la timp a altuia.
Avem tendinţa de a ne concentra pe obiectivul individual pe care îl avem şi să uităm de cel al organizației. Din acest motiv echipele de management dezvoltă strategii și planificări astfel încât atingerea obiectivelor interdependente să fie sincronizate.
Însă ce facem în cazul în care obictivele individuale sau departamentale sunt concurente? Ce facem în cazul în care avem de contractat servicii sau echipamente, iar in procesul de achiziție sunt implicate mai multe departamente cu obiective stricte însă concurente.
Nevoile curente și dezvoltarea organizațiilor ne fac să ne setăm obiective de business pe care ulterior le transformăm în obiective departamentale şi mai apoi în obiective individuale. De cele mai multe ori aceste obiective sunt strâns legate între ele, transmise în cascadă, astfel încât atingerea unuia depinde de atingerea la timp a altuia.
Avem tendinţa de a ne concentra pe obiectivul individual pe care îl avem şi să uităm de cel al organizației. Din acest motiv echipele de management dezvoltă strategii și planificări astfel încât atingerea obiectivelor interdependente să fie sincronizate.
Însă ce facem în cazul în care obictivele individuale sau departamentale sunt concurente? Ce facem în cazul în care avem de contractat servicii sau echipamente, iar in procesul de achiziție sunt implicate mai multe departamente cu obiective stricte însă concurente.
Spre exemplu în cazul unei companii de producție în care managerul de producție identifică nevoia de dezvoltare. În procesul de achiziție vor fi implicate cel puțin echipele de achiziții, cele tehnice, cele de mentenanță și cele de calitate. Fiecare departament, în activitatea de zi cu zi, au expertiză diferită și obiective ce pot intra în concurență.
Departamentul de achiziții va căuta să obțină cel mai bun preț, cel mai bun termen de plată sau cel mai scurt timp de livrare nefiind, poate, preocupat de performanțele tehnice, cel tehnic va căuta să obțină performanță de producție fără a ține cont, în primul rând, de aspectele comerciale, de calitate sau de întreținere pe când departamentul de calitate va fi orientat spre o soulție care să reducă rebuturile sau neconcordanțele, iar cel de mentenanță va căuta o soluție cât mai fiabilă făcând rabat de la productivitate sau preț.
Fiecare departament pentru a-și atinge obiectivele specifice va intra în concurență cu celelalte departamente implicate. Orice compromis va fi interpretat ca un eșec în atingerea obiectivelor departamentale fără a ține cont de nevoia reală sau obiectivul organizației.
Mult prea des nu suntem conștienți de clientul real al activității noastre și de nevoia lui reală, fie el intern sau extern. Avem tendința de a fi propriul nostru client și, inevitabil, obiectivul nostru să fie cel mai important. Acest lucru ne face să obținem un produs inferior ca performațe, calitate sau cost.
Este foarte important sa identificăm cine este clientul real și care este nevoia pe care produsul nostru trebuie să o satisfacă. Să conștientizăm că un compromis nu este neapărat un eșec și mai ales că nu concurența internă ci cooperarea duce la furnizarea unui serviciu sau produs de calitate superioară și care satisface mult mai bine nevoia beneficiarului real al activității noastre.
Distribuie pe social media