Dacă aş întreba pe oricine de pe Globul Pământesc, indiferent de religie sau naţionalitate, cred că ar exista foarte puţine persoane care ar putea da o definiţie despre cum să fii un bun coleg la locul de muncă.
Practic, nu există o definiţie standard care să explice ce înseamnă a fi un bun coleg la serviciu, însă putem să ne ghidăm în acest sens după câteva reguli nescrise. Acest lucru vine din interiorul fiecăruia, depinde de caracterul persoanei, de respectul pe care îl acordăm, în general, semenilor.
Oricum, în opinia mea, atitudinea faţă de colegi este în strânsă legătură cu abilităţile de comunicare ale fiecăruia şi cu importanţa pe care o acordăm relaţiilor interpersonale.
Dacă aş întreba pe oricine de pe Globul Pământesc, indiferent de religie sau naţionalitate, cred că ar exista foarte puţine persoane care ar putea da o definiţie despre cum să fii un bun coleg la locul de muncă.
Practic, nu există o definiţie standard care să explice ce înseamnă a fi un bun coleg la serviciu, însă putem să ne ghidăm în acest sens după câteva reguli nescrise. Acest lucru vine din interiorul fiecăruia, depinde de caracterul persoanei, de respectul pe care îl acordăm, în general, semenilor.
Oricum, în opinia mea, atitudinea faţă de colegi este în strânsă legătură cu abilităţile de comunicare ale fiecăruia şi cu importanţa pe care o acordăm relaţiilor interpersonale.
La locul de muncă ar trebui să avem o atitudine pozitivă, să încercăm să evităm criticile la adresa celor din jur sau în cazul în care avem de obiectat trebuie să tratăm situaţia cu diplomaţie şi bun simţ. De asemenea, ar fi indicat să evităm să ne pripim în a trage concluzii fără a şti toate „datele problemei”, fără a cunoaşte toate detaliile şi nu în ultimul rând trebuie să analizăm situaţia în care se află respectiva persoană, să depunem un minim de efort să-i înţelegem reacţia pozitivă sau negativă.
În cazul în care te afli în mijlocul unui conflict ar fi de dorit să încerci să-l aplanezi, să aduci argumente cât mai solide pentru a restabili liniştea şi buna înţelegere în cadrul departamentului.
E normal să iei în considerare şi caracterul celor din jur, să ajungi să le cunoşti pornirile şi atitudinea faţă de propria ta persoană; acest lucru este necesar pentru a şti cum trebuie să-i abordezi în diverse situaţii. Dacă ai de-a face cu o persoană deschisă, atitudinea ta va fi una identică, însă trebuie să ţii cont de relaţia profesională şi să nu te bazezi doar pe prietenia acesteia deoarece pe primul plan se află responsabilităţile profesionale. Pentru o bună colaborare ar fi ideal să ai abilitatea de a împleti profesionalismul cu prietenia, să eviţi încălcarea graniţei dintre acestea. În cazul în care lucrezi cu o persoană opusă celei pe care am prezentat-o anterior ar fi indicat să o tratezi cu respect, cu politeţe şi totul să se rezume la o relaţie strict profesională.
În situaţia în care ai colegi care au obiceiul de a „ înjunghia pe la spate” o atitudine bună pentru tine ar fi aceea de a-i ignora, de a-i evita, însă fără a fi nepoliticos.
Din punctul meu de vedere, pentru o înţelegere cât mai bună la locul de muncă, ar trebui să încercăm să dăm dovadă de sinceritate, de colegialitate, de o atitudine lipsită de sarcasm, făţărnicie şi aroganţă, să depunem eforturi pentru a face să dispară din colectivitate ideea de individualism, ideea de „să-mi fie mie bine, restul… nu contează”.
Să nu uităm faptul că, din moment ce ne petrecem la muncă mai mult de jumătate din zi, ar fi bine să ne considerăm o echipă, să ne comportăm unii cu alţii ca nişte membri ai unei mari familii.
Astfel, putem concluziona că pentru a fi un bun coleg este necesar să ne amintim în primul rând că suntem cu toţii oameni şi trebuie să ne respectăm, să fim politicoşi, fără resentimente şi să încercăm să ne ajutăm de câte ori avem această posibilitate.
Distribuie pe social media