Casele de marcat electronice devin obligatorii

După mai multe discuții și tergiversări legate de introducerea obligativității caselor de marcat cu jurnal electronic acestea vor deveni foarte curând realitate, iar casele de marcat cu rolă vor deveni istorie.

ANAF a elaborat recent un ghid care are vine în sprijinul agentilor economici și oferă informații complete despre tot ceea ce presupune dotarea cu noile case de marcat: termene limită, reguli de transmitere a datelor, obținerea numărului unic de identificare și verificarea unei case de marcat în evidența ANAF.
 Acest ghid se adresează utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale, producătorilor/importatorilor/persoanelor juridice române care achiziţionează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv distribuitorilor autorizaţi, unităților acreditate pentru service.

Noile termene de când trebuie folosite casele de marcat cu jurnal electronic sunt:

Citește articolul

După mai multe discuții și tergiversări legate de introducerea obligativității caselor de marcat cu jurnal electronic acestea vor deveni foarte curând realitate, iar casele de marcat cu rolă vor deveni istorie.

ANAF a elaborat recent un ghid care are vine în sprijinul agentilor economici și oferă informații complete despre tot ceea ce presupune dotarea cu noile case de marcat: termene limită, reguli de transmitere a datelor, obținerea numărului unic de identificare și verificarea unei case de marcat în evidența ANAF.
 Acest ghid se adresează utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale, producătorilor/importatorilor/persoanelor juridice române care achiziţionează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv distribuitorilor autorizaţi, unităților acreditate pentru service.

Noile termene de când trebuie folosite casele de marcat cu jurnal electronic sunt:

După mai multe discuții și tergiversări legate de introducerea obligativității caselor de marcat cu jurnal electronic acestea vor deveni foarte curând realitate, iar casele de marcat cu rolă vor deveni istorie.

ANAF a elaborat recent un ghid care are vine în sprijinul agentilor economici și oferă informații complete despre tot ceea ce presupune dotarea cu noile case de marcat: termene limită, reguli de transmitere a datelor, obținerea numărului unic de identificare și verificarea unei case de marcat în evidența ANAF.
 Acest ghid se adresează utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale, producătorilor/importatorilor/persoanelor juridice române care achiziţionează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv distribuitorilor autorizaţi, unităților acreditate pentru service.

Noile termene de când trebuie folosite casele de marcat cu jurnal electronic sunt:

  • contribuabilii mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza noile case de marcat incepand cu 1 septembrie 2018
  • operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici au această obligație începand cu 1 noiembrie 2018


Transmiterea electronica la ANAF

Conform OPANAF 627/2018 fisierele XML respective, cu datele prevazute de legislația în vigoare sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern, sunt validate și atasate unui fisier pdf, care este semnat cu certificatul digital calificat și se comunica organului fiscal lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, prin mijloace electronice de transmitere la distanță.



Obținerea numărului unic de identificare

Numărul unic de identificare se poate obține prin depunerea unei cereri la ANAF. Acest lucru se poate face și online prin intermediul SPV.

Cererea trebuie să fie insoțită de:

  • factură si documentul de plată care atestă achiziționarea aparatului de marcat electronic fiscal;
  • contractul de vanzare-cumpărare cu plata în rate sau după caz, contractul de leasing financiar încheiat cu clauza expresă privind asumarea obligatiei părților că, la expirarea contractului de leasing, se transferă utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
  • procesul-verbal de sigilare a memoriei fiscale și a aparatului de marcat electronic fiscal;

Verificarea unei case de marcat

Operatorii economici pot verifica dacă o casa de marcat este sau nu in evidența ANAF cu ajutorul unei aplicații implementate de instituție.


Aici pot fi scrise următoarele date:



  • Seria aparatului de marcat electronic fiscal (seria AMEF);

  • Numărul autorizației de distribuție