La fel ca și proba de maraton, businessul este o probă de anduranță. Pentru a fi de succes ai nevoie de pregătire, determinare, resurse, și totodată trebuie gândit în mai mulți pași.
În prima faza ai ideea, o pui pe hârtie, iar apoi plin de entuziasm și visând la momentul succesului te pui pe întocmit actele necesare. La fel e și în proba de maraton. Asta e faza în care visezi să ajungi la linia de finish, ești plin de încredere și te apuci de antrenamente plin de energie. În faza asta, de fapt știi foarte puține despre ceea ce va urma.
La fel ca și proba de maraton, businessul este o probă de anduranță. Pentru a fi de succes ai nevoie de pregătire, determinare, resurse, și totodată trebuie gândit în mai mulți pași.
În prima faza ai ideea, o pui pe hârtie, iar apoi plin de entuziasm și visând la momentul succesului te pui pe întocmit actele necesare. La fel e și în proba de maraton. Asta e faza în care visezi să ajungi la linia de finish, ești plin de încredere și te apuci de antrenamente plin de energie. În faza asta, de fapt știi foarte puține despre ceea ce va urma.
Apoi, pe parcurs ce businessul se dezvoltă, ne lovim de diferite probleme, piedici care la un moment dat avem impresia că ne ” sufoca”, vin ca un tăvălug peste noi… Ei, aici cred că în maraton e momentul bine cunoscutului de către alergători: „The WALL”. Cu siguranță important în aceste momente este să nu intram în panică, să analizăm bine ce este de făcut, să reflectam asupra problemelor, „get the big picture” și apoi încet, încet să „tragem de noi”, iar cu atitudinea potrivită cu siguranță vom ieși din acea zonă. „The wall” cu siguranță vine. Atât în maraton cât și în business. Depinde doar de noi cum vom gestiona momentul. Iar dacă îl vom gestiona eficient, vom reuși să-l depășim și să continuăm cursa.
În final, în momentul în care vedem linia de finish, toate momentele grele trec, se risipesc, și rămâne doar gustul plăcut al reușitei. Suntem campioni, am reușit, am luat medalia, am trecut linia, am depășit momentele grele! Și teoretic aici se termină… Ei bine, la fel ca și în business am reușit!… E bine, am simțit gustul succesului, dar mai vrem… și deja ne gândim la următorul Concurs/ Potențialii noi clienți.
Și astfel o luăm de la capăt și mergem mai departe încercând sa ne auto-depășim, căutând mereu noi provocări… Pentru că, nu-i așa, un business chiar e ca un maraton! 🙂
Distribuie pe social media