deAlina Isac ianuarie 8, 2009

Cota de impozitare pentru microîntreprinderi s-a majorat de la 1 ianuarie 2009

Cota de impozitare pentru veniturile microîntreprinderilor s-a majorat de la 2,5% la 3%, începând cu 1 ianuarie 2009, conform art. 107 din Codul fiscal.

Pentru a beneficia de regimul fiscal al microîntreprinderilor, societăţile care optează pentru aceasta trebuie să îndeplinească la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, cumulativ, condiţiile stabilite la articolul 103 din Codul fiscal:

Citește articolul

Cota de impozitare pentru microîntreprinderi s-a majorat de la 1 ianuarie 2009

ianuarie 8, 2009Alina Isac

Cota de impozitare pentru veniturile microîntreprinderilor s-a majorat de la 2,5% la 3%, începând cu 1 ianuarie 2009, conform art. 107 din Codul fiscal.

Pentru a beneficia de regimul fiscal al microîntreprinderilor, societăţile care optează pentru aceasta trebuie să îndeplinească la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, cumulativ, condiţiile stabilite la articolul 103 din Codul fiscal:

CITEȘTE MAI MULT

Salariul minim brut a crescut la 600 lei începând cu 1 ianuarie 2009

ianuarie 8, 2009Ramona Bosinceanu

Începând cu data de 1 ianuarie 2009, conform HG 1051/2008, salariul de bază minim brut pe ţară garantat, în România, a fost majorat de la 540 lei la 600 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 170 de ore în medie pe lună în anul 2009, reprezentând 3,529 lei/oră.

La salariul minim precizat mai sus se aplică coeficienţii corespunzători fiecărui loc de muncă. De exemplu:

  • la angajaţii care sunt calificaţi se aplică coeficientul 1.2 astfel că aceştia vor avea un salariul minim brut de 720 RON.
  • la angajaţii cu studii superioare, se aplică coeficientul 2 la salariul de 600 RON, urmând ca salariul minim brut al acestora să fie de 1200 RON.

Nerespectarea acestor prevederi constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei.

CITEȘTE MAI MULT

Jordan Sheppard România lansează programul „Consultanţă pe timp de criză”

ianuarie 7, 2009Rainfall

Jordan Sheppard Romania, biroul local al companiei britanice de headhunting Jordan Sheppard, lansează programul „Consultanţă pe timp de criză”, dedicat companiilor care doresc să-şi adapteze cât mai eficient strategia de resurse umane la contextul economic actual, cât şi profesioniştilor care doresc să aibă o viziune realistă asupra pieţei muncii şi să fie asistaţi în carieră.

Programul se va desfăşura pe parcursul a două luni. Amănunte despre el puteţi obţine contactând biroul Jordan Sheppard România la tel: +40 21 569 3672 sau prin email, persoana de contact Elena Ionescu.

CITEȘTE MAI MULT

Impozitarea veniturilor din chirii

ianuarie 7, 2009Rainfall

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) include sumele obţinute din contractele de închiriere în categoria de venituri obţinute din activităţi independente. Excepţie fac contractele de arendare a bunurilor agricole.

Potrivit Codului fiscal, sunt asimilate veniturilor din chirii toate veniturile, în bani şi/sau în natură, provenind din cedarea folosinţei bunurilor mobile şi imobile, obţinute de către proprietar, uzufructuar sau alt deţinător legal.

Din punct de vedere al taxării vor fi:

CITEȘTE MAI MULT

Anul Nou aduce un nou manager la biroul Ascent Group din Bucureşti

ianuarie 5, 2009Adela Cristea

Începând din Ianuarie 2009 noul manager al biroului Ascent Group din Bucureşti este Elena Manera. Din această poziţie Elena va coordona întreaga activitate a unuia din cele mai importante birouri ale Ascent Group, succedându-i la managementul biroului Lucianei Căciuleanu, care a devenit în luna decembrie 2008 Group Training Manager al Ascent Group.

Elena Manera s-a alăturat echipei Ascent Group în luna august 2008 ca şi coordonator al departamentului de proiecte al Ascent Group.

CITEȘTE MAI MULT

Cât ne costă angajaţii în Republica Moldova?

ianuarie 4, 2009Rainfall

În momentul recrutării unui nou membru al echipei în cadrul unei companii, angajatorul îşi asumă pe lângă salariu o serie de alte cheltuieli cum ar fi de exemplu asigurarea unui loc de munca sigur şi bine amenajat, cheltuieli pentru consumabile şi evident taxele obligatorii către bugetul de stat.

Vom analiza în continuare care este situaţia în Republica Moldova din perspectiva taxelor şi impozitelor pe care angajatorul trebuie să le suporte pentru proprii săi angajaţi.

Aşadar, conform legislaţiei din Republica Moldova, fiecare angajator este obligat să calculeze şi să reţină lunar diverse taxe referitoare la proprii angajaţi ţinând cont de scutirile solicitate de angajat, contribuţiile sau primele calculate conform modului stabilit de Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, Casa Naţională de Asigurări Medicale si Casa Naţională de Asigurări Sociale ale Republicii Moldova.

CITEȘTE MAI MULT

Poziţionarea la şedinţă şi la întâlnirile de afaceri

ianuarie 4, 2009Rainfall

articol publicat in revista Tonica

Şedinţa periodică este un chin? scapă de stress! Deşi nu pare, pentru ca o întâlnire să decurgă perfect, trebuiesc urmate doar câteva reguli simple, perfect logice şi uşor de reţinut.

Instinctual, de la începutul istoriei şi până acum lumea a înteles că poziţionarea la o şedintă de orice tip poate influenţa ambianţa, raporturile şi, desigur, rezultatele obţinute (vezi “masa rotundă a regelui Arthur”, stresul prin care trec organizatorii de nunţi la capitolul aranjat invitatii etc.).

CITEȘTE MAI MULT

Елена Марина е управляващ партньор на Асчент Груп България

ianuarie 2, 2009Adela Cristea

От януари 2009 г. Елена Марина е управляващ партньор на Асчент Груп в България.

Елена притежава бакалавърска степен по Психология и магистърска степен по Управление и развитие на човешките ресурси от Нов български университет.

Професионалният й опит е предимно в сферата на управленското консултиране, директния подбор на персонал и обученията. Елена е работила в Джордан Шепърд Източна Европа по проекти за подбор на ръководен персонал и по консултантски проекти в Централна и Източна Европа. Тя е сертифициран консултант по организационна диагностика на Human Synergistics®.

CITEȘTE MAI MULT

Ascent Group lansează noutăţi în trainingurile open din România

decembrie 19, 2008Rainfall

Ascent Group a desfăşurat constant în ultimii ani programe de training de înaltă calitate. Ca urmare a feedbackului primit de la clienţi si a cererilor repetate din partea actualilor şi potenţialilor clienţi, am decis lansarea unor programe de training deschise în toate ţările în care compania noastră are birouri: România (Bucureşti şi Arad), Republica Moldova (Chişinău), Bulgaria (Sofia), Serbia (Belgrad).

Trainingurile vor conţine şi teme de noutate pentru piaţa de profil din Romania cum ar fi: Management operaţional, Managementul lanţului logistic, Managementul transporturilor, Finanţe pentru oamenii de vânzări, Cost controlling, Performanţa ca asistent manager.

Nu în ultimul rand însă trainingurile open vor cuprinde şi teme de interes general precum: comunicare, tehnici de prezentare, tehnici de vânzări, leadership, managementul timpului, project management, managementul conflictelor şi managementul stresului.

CITEȘTE MAI MULT

Timpuri Noi caută finanţatori

decembrie 17, 2008Rainfall

Administraţia societăţii Timpuri Noi, care deţine un teren de 5 hectare în centrul Capitalei, a cerut săptămâna trecută aprobarea acţionarilor pentru a obţine finanţare fie prin vânzarea unor loturi de teren fie prin accesarea unor credite de la instituţii sau persoane fizice.

Producătorul bucurestean de motoare, turbine, utilaje si piese de schimb este în curs de relocare, astfel că a scos la vânzare terenul pe care se afla platforma uzinei, la un preţ de pornire de 100 de milioane de euro, fără TVA. Consiliul de Administraţie al uzinei a primit anul trecut numeroase oferte pentru terenul din zona Unirii, după ce acţionarii l-au împuternicit să valorifice, prin negociere imobilul companiei. Ofertele au fost însă respinse întrucât nu îndeplineau toate criteriile solicitate.

CITEȘTE MAI MULT

CEC Bank şi Eximbank vor să dezgheţe creditarea

decembrie 17, 2008Rainfall

Statul a decis majorarea capitalului social al CEC Bank cu 900 de milioane de lei, iar Eximbank şi Fondurile de garantare a creditelor pentru IMM-uri vor să asigure integral creditele oferite micilor întreprinzători de către băncile comerciale în vederea relansării procesului de finanţare destinat IMM-urilor.

Tendinţa de a genera noi produse destinate întreprinderilor mici şi mijlocii este un motiv de bucurie pentru companii. Aceste credite sunt destinate în special finanţării activităţii curente, nu pentru investiţii majore, în astfel de cazuri băncile preferând să menţină un control mai strict.

CITEȘTE MAI MULT

Petrolul va atinge 30 de dolari la începutul anului următor conform Goldman Sachs

decembrie 17, 2008Rainfall

Estimările făcute de analiştii Goldman Sachs sunt optimiste în ceea ce priveşte preţul barilul de petrol care ar putea să scadă până la 30 de dolari în primul trimestru al anului viitor. Reducerea cererii ca urmare a crizei globale şi recesiunea cu care se confruntă unele state puternic industrializate ar fi principalele motive al acestei estimări.

Este de aşteptat ca OPEC să reducă producţia la începutul anului următor cu un milioan de barili pe zi în plus faţă de reducerea aşteptată pentru această lună.

În prezent, petrolul este cotat la 46,28 dolari pe baril la New York şi de 46,41 dolari pe baril la Londra. Valorile sunt cu aproape 100 de dolari mai mici decât cotaţia record din iulie, de 147,27 de dolari pe baril.

CITEȘTE MAI MULT

Noua cotă de 5% a taxei pe valoarea adăugată, o şansă pentru relansarea imobiliară

decembrie 17, 2008Rainfall

Începând cu 15 decembrie 2008 a fost anunţată micşorarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) de la 19% la 5%, pentru tranzacţiile de maximum 100.000 de euro cu locuinţe noi.

Măsura este menită să deblocheze piaţa imobiliară şi are o miză dublă: prevenirea propagării efectelor crizei economice mondiale în România şi o măsură de protecţie socială.

Scopul măsurii este relansarea sectorului construcţiilor şi al tranzacţiilor imobiliare care ar fi dificilă fără asigurarea unei continuităţi în procesul de creditare, startul dezgheţării activităţii de creditare fiind un prim pas în acest sens.

Pe termen lung diminuarea TVA ar putea duce la impulsionarea şi diversificarea ofertei segmentului „low“ imobiliar, cererea de locuinţe cu preţuri între 100.000 si 120.000 de euro fiind foarte mare.

CITEȘTE MAI MULT

A fost modificat modul de calcul al îndemnizaţiei pentru creşterea copilului

decembrie 17, 2008Reliana Groza

În data de 10 decembrie 2008 Guvernul României a adoptat Hotărârea nr.1682, care modifică şi completează Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului.

Această hotărâre aduce o serie de noutăţi în favoarea mamelor sau viitoarelor mame care realizează venituri care depăşesc cu mult valoarea indemnizaţiei fixe lunare de 600 lei.

În acest sens, în normele de aplicare a Ordonanţei mai sus menţionate se prevede că începând cu luna ianuarie 2009, indemnizaţia pentru creşterea copilului se acordă în cuantum de 600 lei sau, opţional, în cuantum de 85% din media veniturilor profesionale realizate în ultimele 12 luni din ultimul an anterior datei naşterii copilului sau, după caz, datei de la care s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei, s-a adoptat copilul ori s-a luat copilul în plasament sau în plasament în regim de urgenţă, precum şi datei de la care persoana a fost numită tutore, potrivit legii.

CITEȘTE MAI MULT

Luciana Căciuleanu a devenit Group Training Manager al Ascent Group

decembrie 17, 2008Adela Cristea

Începând din Decembrie 2008 Luciana Căciuleanu a devenit Group Training Manager al Ascent Group. Din această poziţie Luciana va coordona întreaga activitate de training a Ascent Group în România, Bulgaria, Republica Moldova şi Serbia.

Luciana s-a alăturat echipei Ascent Group în 2006 ocupând în timp mai mute poziţii în cadrul organzaţiei, cea mai recenta fiind cea de manager al biroului Ascent Group din Bucureşti.

Luciana este licenţiată în Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică în cadrul Universităţii Ştefan cel Mare din Suceava, experienţa ei profesională cuprinzând 7 ani de activitate în diverse domenii, în special în reorganizări şi restructurări de întreprinderi, resurse umane, consultanţă pentru afaceri şi training.

CITEȘTE MAI MULT

Sindicatele şi criza, sau criza sindicalismului?

decembrie 17, 2008Adela Cristea

Sunt deja mulţi ani de zile de când mă ocup de negocieri cu sindicatele. În special cu ocazia renegocierii anuale a contractelor colective de muncă, dar în multe cazuri şi pe parcursul întregului an. Am avut aşadar ocazia să cunosc mulţi reprezentanţi ai sindicatelor, să negociez cu ei. Şi nu vreau să ascund faptul că de foarte multe ori am trăit frustrări, datorită atitudinii total neconstructive a unor reprezentanţi ai sindicatelor, datorită lipsei totale de înţelegere a realităţilor economice de către unii dintre aceştia, dar mai ales datorită înţelegerii total eronate a rolului pe care ei, ca sindicat, trebuie să îl aibă…

Angajatorul “trebuie” să ne dea! Angajatorul „trebuie” să ne înţeleagă! Angajatorul era cel mai adesea în opinia sindicatelor “omul negru”, cel care trebuie învinuit pentru toate eşecurile noastre, cel care trebuie să ne rezolve problemele, indiferent că are sau nu capacitatea să o facă.

CITEȘTE MAI MULT

Ministerul Mediului lansează o nouă selecţie de proiecte în domeniul protecţiei naturii

decembrie 16, 2008Rainfall

Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile (MMDD), lansează cea de-a doua sesiune de selecţie de proiecte în domeniul protecţiei naturii, în vederea acordării de asistenţă financiară nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Sectorial „Mediu”.

Proiectele trebuie elaborate în concordanţă cu obiectivele şi strategia de finanţare aferente Axei Prioritare 4 – „Implementarea Sistemelor Adecvate de Management pentru Protecţia Naturii” a POS Mediu.

Cererea de finanţare (Formularul de aplicaţie) şi Ghidul Solicitantului sunt disponibile pe pagina de internet a MMDD (www.mmediu.ro). Ghidul Solicitantului conţine detalii cu privire la condiţiile de accesare a finanţării precum şi instrucţiuni de completare şi depunere a cererilor de finanţare.

CITEȘTE MAI MULT

Din 2009 ar putea fi introduse tichetele de vacanţă

decembrie 16, 2008Rainfall

Potrivit unui proiect de lege ce urmează a fi depus în Parlamentul României, salariaţii ar putea primi anual de la angajator vouchere pentru concediu. Valoarea maximă ce poate fi acordată anual va reprezenta echivalentul a şase salarii minime brute garantate pe economie.

Potrivit acordului încheiat între Guvern, sindicate şi patronate, de la 1 ianuarie 2009, salariul minim brut garantat va fi de 600 de lei, drept urmare angajatul ar putea primi pentru a merge în vacanţă cel mult 3.600 de lei pe an.

Legea îi permite astfel angajatorului să ofere un beneficiu suplimentar angajaţilor, sub forma plăţii concediului, sumă pentru care statul îi va înapoia impozitul aferent. Pentru ca angajatorul să poată beneficia de această facilitate condiţia este ca acesta să înregistreze profit.

CITEȘTE MAI MULT

Din luna decembrie au scăzut contribuţiile angajatorilor

decembrie 15, 2008Diana Calb

Începând cu data de 01.12.2008, trei tipuri de contribuţii datorate de către angajatori la bugetul statului au fost diminuate, după cum urmează:

  • conform art. 27 din Legea 76/2002 cu modificările şi completările ulterioare, contribuţia datorată de angajatori la bugetul asigurărilor pentru şomaj se va diminua de la 1% la 0.5%.
  • conform art. 258 din Legea 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, contribuţia pentru asigurările de sănătate datorată de angajator se va diminua de la 5.5% la 5.2%.
  • conform Legii 387 din 2007 privind bugetul asigurărilor sociale de stat, contribuţia de asigurări sociale datorată de angajator se va diminua de la 19.5% la 18%.

CITEȘTE MAI MULT

Voluntariatul

decembrie 15, 2008Rainfall

articol publicat in revista Tonica

Astăzi, a fi voluntar e un lucru rar întâlnit. E de la sine înţeles: trăim într-o lume mult prea pragmatică, mult prea egocentrică. Ni se pare că a face ceva pe gratis nu e pe măsura personalităţii, culturii şi nivelului nostru în societate. Într-adevăr, o maşină scumpă nu se cumpără pe baza muncii de voluntariat.

CITEȘTE MAI MULT

Ascent Group a încheiat un parteneriat strategic cu Eurointerim

decembrie 12, 2008Adela Cristea

În luna noiembrie 2008 Ascent Group a încheiat la Padova un parteneriat strategic cu Eurointerim Spa. În baza acestui parteneriat Ascent Group va reprezenta Eurointerim în România, Bulgaria, Serbia şi Republica Moldova pentru toată tipologia de servicii prestate de către Ascent Group. Acelaşi acord stipulează faptul că Ascent Group recunoaşte Eurointerim ca partener exclusiv pentru servicii de leasing de personal în toate ţările din regiune.

CITEȘTE MAI MULT

Loialitatea organizaţională – o chestiune de supravieţuire

decembrie 11, 2008Rainfall

Marile corporaţii sunt adesea văzute ca fiind distante şi nepăsătoare în comparaţie cu micile afaceri de familie sau IMM-uri. În cadrul lor un angajat s-ar putea să nu îl întâlnească niciodată pe directorul general pentru a fi motivat direct de către acesta. Marea provocare pentru aceste companii e de a reuşi să îşi comunice viziunea şi valorile de la top management către toate nivelele de angajaţi pentru a crea încredere, a inspira şi a motiva toţi angajaţii să lucreze pentru un scop comun.

CITEȘTE MAI MULT

Obligativitatea asigurării imobilelor de către persoanele juridice

decembrie 10, 2008Reliana Groza

După îndelungi tergiversări, în 10 noiembrie 2008 a fost în final publicată Legea 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţei împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundaţiilor.

Această lege intră în vigoare la 120 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, respectiv la data de 10.03.2009.

Legea nu se referă doar la obligativitatea asigurării locuinţelor de către persoanele fizice ci are prevederi si pentru imobilele deţinute de către persoanele juridice.

Astfel, orice persoana juridică ce deţine imobile în proprietate, iar acestea sunt înregistrate în evidenţele organelor fiscale, este obligată să încheie contract de asigurare obligatorie a locuinţei împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundaţiilor. În cazul locuinţelor aflate în proprietatea statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, această obligaţie revine persoanelor ori autorităţilor desemnate, în condiţiile legii, să le administreze.

CITEȘTE MAI MULT

Consulting Review şi-a lansat noul website

decembrie 9, 2008Adela Cristea

Revista Consulting Review şi-a lansat recent noua versiune a website-ului. Începând din luna noiembrie 2008 puteţi lectura o mare parte a articolelor publicate în revistă şi pe site, la www.consultingreview.ro

Consulting Review a fost lansată la sfârşitul anului 2007 şi a reuşit ca într-un an de zile să devină a publicaţie de referinţă pe piaţa de profil din România prin calitatea articolelor, analizelor şi opiniilor publicate de numeroşi specialişti din domeniile pe care revista le abordează.

Începând cu luna ianuarie 2009 revista se va distribui exclusiv pe bază de abonament. Detalii despre modul în care vă puteţi abona găsiţi la http://www.consultingreview.ro/abonare.html. Ascent Group vă invită să vă abonaţi la Consulting Review pentru a beneficia şi în anul 2009 de sfaturile consultanţilor revistei.

CITEȘTE MAI MULT

Românii în Italia – mulţumire sau nemulţumire?

decembrie 4, 2008Diana Calb

Cu puţină vreme în urmă am trăit o experienţă, în cea mai mare parte plăcută, care m-a făcut să mă conving de anumite lucruri legate de oameni, în special de candidaţi.

Recent, firma noastră a început o relaţia de colaborare, creând astfel o punte de legătură cu fermierii din nordul Italiei, mai exact în zona Bolzano: zonă prielnică pentru cultivarea pomilor fructiferi. Aşa am participat la acţiunea de a trimite români în această parte a Italiei pentru a-i ajuta pe fermierii de acolo, totul desfăşurându-se în deplină legalitate (lucru din păcate mai rar întâlnit în zilele noastre).

Ceea ce doresc să punctez prin acest articol este faptul că uneori oamenii pot fi extrem de dificili şi au tendinţa de a complica mult lucrurile, încât este nevoie de multă răbdare şi suficient calm pentru a lucra cu unii dintre ei.

CITEȘTE MAI MULT