Noi modificări în codul de procedură fiscală

Marţi, 28 august 2012, a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța Guvernului nr. 16/2012 pentru modificarea și completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscală.

Modificările au intrat în vigoare pe 31 august 2012, cu excepţia dispoziţiilor privind stingerea creanţelor (pct.3 de mai jos) care se vor aplica începând cu 1 noiembrie 2012.

Cele mai importante modificări prevăzute de această Ordonanță sunt:

Citește articolul

Noi modificări în codul de procedură fiscală

august 31, 2012Rainfall

Marţi, 28 august 2012, a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța Guvernului nr. 16/2012 pentru modificarea și completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscală.

Modificările au intrat în vigoare pe 31 august 2012, cu excepţia dispoziţiilor privind stingerea creanţelor (pct.3 de mai jos) care se vor aplica începând cu 1 noiembrie 2012.

Cele mai importante modificări prevăzute de această Ordonanță sunt:

CITEȘTE MAI MULT

Otilia Gal preia poziția de manager financiar al Ascent Group

august 17, 2012Adela Cristea

Miezul verii lui 2012 a marcat o nouă schimbare în managementul Ascent Group. Astfel, începând cu 1 iulie, noul manager financiar al Ascent Group este Otilia Gal.

Otilia este absolvent al Facultăţii de Științe Economice, din cadrul Universităţii de Vest Timișoara. De-a lungul anilor, ea și-a îmbogățit pregătirea prin participarea la numeroase cursuri și specializări în domeniul financiar-contabil.

În plan profesional, Otilia are o experienţă de 10 ani în domeniul financiar, atât în cadrul unor companii multinaționale, cât și a unor companii locale.

În ultimii 4 ani Otilia a ocupat poziţia de consultant financiar în cadrul biroului Ascent Group din Arad, iar începând cu 1 iulie 2012 este manager financiar al Ascent Group.

CITEȘTE MAI MULT

Trecerea de la sintagma „societate comercială” la sintagma „societate”

august 2, 2012Reliana Groza

Legea nr. 76/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă este legea care aduce modificări şi în privinţa societăţilor comerciale.

Această lege va intra în vigoare începand cu data de 01.09.2012.

Art. 79 din Legea nr. 76/2012 prevede următorul aspect: „În termen de 2 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi, societăţile înregistrate în registrul comerţului care au în denumire sintagma „societate comercială” sunt obligate a efectua demersurile necesare înlocuirii acestei sintagme cu termenul „societate”. Până la finalizarea acestor demersuri, societatea poate funcţiona cu denumirea înscrisă în registrul comerţului la data intrarii in vigoare a prezentei legi. Înregistrarea în registrul comerţului a menţiunii privind modificarea actului constitutiv ca urmare a schimbării denumirii societăţii este scutită de taxă de înregistrare”.

CITEȘTE MAI MULT

Cuvinte, filtre, jocuri

iulie 23, 2012Cosmin Galu

Ne jucăm cu cuvintele? Au cuvintele vreun impact asupra persoanei cu care comunicăm? Au vreun impact asupra noastră? Ne bucurăm din pricina cuvintelor? Suferim din cauza lor?

S-a întâmplat vreodată ca un cuvânt sau propoziţie să îţi schimbe starea emoţională? Să îţi influenţeze decizia? Sau poate chiar viaţa pe termen lung?

Poate că da, poate doar în parte sau poate deloc.

Profesorul Albert Mehrabian este cunoscut ca unul dintre cei mai de seamă cercetători în comunicare. Acesta a furnizat teoria, deseori citată, conform căreia în procesul de comunicare mesajul non verbal are impactul cel mai mare în detrimentul tonului sau al cuvintelor. O exemplificare, simplă dar mai exactă, a teoriei lui Mehrabian ne spune că:

CITEȘTE MAI MULT

Publicitatea privind depunerea situatiilor financiare anuale

iunie 15, 2012Rainfall

Art. 185

(1) În condiţiile prevăzute de Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, consiliul de administraţie, respectiv directoratul, este obligat să depună la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, în format hârtie şi în format electronic sau numai în formă electronică, având ataşată o semnătură electronică extinsă, situaţiile financiare anuale, raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, după caz
(4) Societăţile comerciale care au o cifră anuală de afaceri de peste 10 milioane lei au obligaţia de a publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, un anunţ prin care se confirmă depunerea actelor prevăzute la alin. (1).

CITEȘTE MAI MULT

Noi modificări şi completări aduse Clasificării ocupaţiilor din România

februarie 24, 2012Diana Calb

Începând cu data de 22 februarie 2012 a fost publicat în Monitorul Oficial nr.128 Ordinul comun al Ministerului Muncii şi Institutului Naţional de Statistică nr.177/81/2012 prevede noi modificări aduse Clasificării ocupaţiilor din România.

Acest act normativ completează COR-ul cu 56 de noi ocupaţii practicate în cadrul economiei naţionale care sunt menţionate într-o anexă la Ordinul 177/81/2012.

Prin Ordinul Ministerului Muncii s-a modificat grupa câtorva ocupații, adica unele au trecut din grupa majoră 3 în grupa majoră 2 și anume „expert tehnic extrajudiciar” și va avea codul 214951, din grupa de baza 2612 „consilier de probațiune” trece in grupa de baza 2619 și va avea codul 261921; la fel se întamplă și cu ocupația „inspector de probațiune” care va avea codul 261922.

Totodată Ordinul aduce şi alte noutăţi privind codurile ocupaţiilor din COR, respectiv rectifică anumite coduri ale unor ocupaţii.

CITEȘTE MAI MULT

S-a modificat termenul de depunere al declaraţiei anuale de impozit pe profit (D101)

februarie 15, 2012Rainfall

Orice început de an calendaristic vine cu o serie de întrebări legate de raportarea situației financiare aferente anului anterior. Vom încerca în următoarele rânduri să răspunem celor mai frecvente întrebări legate de acest subiect, cu referire la anul financiar 2011.

Când se depune declarația 101 în 2012?

Conform Ordonanţei nr. 2 din 25 ianuarie 2012 pentru modificarea şi completarea O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, declarația anuală de impozit pe profit pentru anul 2011 se depune, de toți contribuabilii, la organul fiscal competent până la data de 25 martie 2012, cu excepția organizaţiilor nonprofit şi contribuabilii care obţin venituri majoritare din cultura cerealelor şi a plantelor tehnice, pomicultură şi viticultură, care depun declarația anuală de impozit pe profit pentru anul 2011 până la data de 25 februarie 2012.

CITEȘTE MAI MULT

Contribuțiile administratorului si cenzorilor începand cu 2012

februarie 9, 2012Rainfall

Începând cu 2012 au intrat în vigoare noi reglementări cu privire la contribuțiile datorate pentru statulul de administrator, respectiv cenzor al unei societăți comerciale. Iată așadar, o sinteză a contribuțiilor datorate de aceștia în acest an:

Contribuţiile Administratorului începând cu 2012

Începând cu 01 Ianuarie 2012, indemnizaţiei administratorilor numiţi de Hotărârea Generală a Acţionarilor, cu contract de administrator i se vor reţine următoarele:

  • contribuţia individuală la sistemul asigurărilor sociale de stat şi contribuţia angajatorului la sistemul asigurărilor sociale de stat,
  • contribuţiile de asigurări sociale de sănătate atât ale angajatului cât şi ale angajatorului,
  • contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate.

Remuneraţia administratorilor este în schimb exceptată în mod expres de la plată următoarelor contribuţii sociale:

CITEȘTE MAI MULT

Cotele contribuţiilor de asigurări sociale pentru anul 2012

februarie 8, 2012Ramona Bosinceanu

Cotele de contribuţie ale angajatorilor şi salariaţilor pentru anul 2012 sunt deocamdată stabilite prin intermediul a două acte normative: Legea nr. 294/2011- Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe 2012, publicată in Monitorul Oficial nr. 913 şi Legea nr. 293/2011- Legea bugetului de stat pe 2012, publicată în Monitorul Oficial nr. 914 din 22 decembrie 2011.

Contribuțiile la asigurări sociale

Pentru anul 2012, cotele de contribuţie de asigurări sociale sunt:

CITEȘTE MAI MULT

Modificări fiscale la începutul lui 2012, pe înțelesul tuturor

februarie 7, 2012Mirela Rosu

Așa cum s-a întâmplat de regulă în ultimii anii, la sfârșit de an sunt aprobate modificări fiscale ce urmează a fi aplicate începând chiar cu 1 ianuarie a anului viitor. Prin urmare, nici finalul lui 2011 nu a făcut excepție de la acest obicei.

Vă vom prezenta așadar într-o variantă cât mai concisă și pe înțelesul tuturor care sunt principalele modificările fiscale și legale aplicabile societăților comerciale începând cu 1 ianuarie 2012, așa cum au fost ele aprobate prin intermediul a diferite acte normative.

CITEȘTE MAI MULT

Noi modificări aduse Codului de Procedură Fiscală

februarie 7, 2012Rainfall

Ordonanţa Guvernului nr. 2 din 30.01.2012 aduce o serie de noi modificări Codului de Procedură Fiscală. Vom realiza în rândurile următoare o sinteză a acestora:

Răspunderea solidară cu debitorul

La articolul 27 din Codul de Procedură Fiscală care se referă la raspunderea solidară cu debitorul, se introduce litera c) în care se precizează că va răspunde solidar cu debitorul şi reprezentantul legal al contribuabilului care, cu rea-credinţă, declară băncii, potrivit art. 149 alin. (12) lit. a), că nu deţine alte disponibilităţi băneşti.

Domiciliul fiscal al contribuabilului

Domiciliul fiscal definit potrivit alin. (1) ori (3) al art.31 se înregistrează la organul fiscal în toate cazurile în care acesta este diferit de domiciliul sau de sediul social, prin depunerea unei cereri de modificare a domiciliului fiscal, însoţită de acte doveditoare ale informaţiilor cuprinse în aceasta.

CITEȘTE MAI MULT

Zile libere în 2012

ianuarie 16, 2012Ramona Bosinceanu

Conform articolului 134 din Codul Muncii – actualizat in 2011 cu Legea 40/2011 – În România zilele de sărbătoare legală în care nu se lucrează în 2012 sunt:

  • 1-2 ianuarie, Anul Nou ;
  • prima şi a doua zi de Paşti, 15-16 aprilie;
  • 1 mai, ziua internaţională a muncii;
  • prima şi a doua zi de Rusalii, 3-4 iunie;
  • Adormirea Maicii Domnului, 15 august;
  • 1 decembrie, ziua naţională a României;
  • prima şi a doua zi de Crăciun, 25-26 decembrie;

Persoanele care aparţin altor culte religioase decât cele creştine au dreptul la două zile libere pentru fiecare dintre cele trei sărbători religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale.

CITEȘTE MAI MULT

Salariul minim brut a crescut la 700 lei începând cu 1 ianuarie 2012

ianuarie 12, 2012Diana Calb

În conformitate cu H.G. nr.1225/2011, începând cu data de 01.01.2012 salariul de baza minim brut pe ţară garantat în plată este stabilit la 700 lei lunar faţă de 670 lei lunar cât era pana la finele anului 2011.

Cuantumul de 700 lei lunar este stabilit pentru un program complet de lucru de 169,33 ore în medie pe lună în anul 2012 ceea ce reprezintă 4.13 lei /oră.

Încadrarea personalului angajat prin încheierea unui contract individual de muncă cu un salariu sub salariul minim brut pe ţară se consideră contravenţie şi se sancţionează conform legii cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei.

În concluzie, conform noilor prevederi, salariul minim brut pe ţară este de 700 lei pentru un muncitor necalificat.

H.G.1225/2011 pentru stabilirea salariului de bază mimim brut pe ţară garantat în plată a fost publicată în Monitorul Oficial din 14 decembrie 2011.

CITEȘTE MAI MULT

Hocus Pocus cu înregistrarea în scop de TVA

decembrie 4, 2011Adela Cristea

În decursul aceluiași an, Guvernul României publică un ordin prin care introduce o nouă procedură de înregistrare în scop de TVA, după care îl aborgă.

După o serie de alte măsuri greșite urmate de abrogarea respectivelor de măsuri (ex desființarea și apoi reintorducerea microintreprinderilor, introducerea forfetarului și apoi renunțarea la el, etc.) tocmai ne confruntăm cu o nouă situație paradoxală: publicarea Ordinului 1984/2011, respectiv abrogarea lui prin Ordinul 2795/2011.

Despre ce este vorba?

CITEȘTE MAI MULT

Ascent Group deschide un nou birou, la Sibiu

noiembrie 24, 2011Adela Cristea

Ascent Group îşi continuă planurile de extindere, prin deschiderea unui nou birou, în România, la Sibiu.

Biroul Ascent Group din Sibiu va oferi clienţilor toată tipologia de servicii pe care le oferă grupul Ascent, dar în acelaşi timp îşi propune să devină un catalizator pentru intensificarea relaţiilor de afaceri dintre zona centrală a României și şi celelalte ţări din regiune.

Nu în ultimul rând, biroul din Sibiu îşi propune să ofere suport tuturor investitorilor străini care intenţionează să demareze o afacere în Transilvania.

Biroul din Sibiu este cel de al 7-lea birou deschis de Ascent Group, după cele din Bucureşti, Arad, Chişinău, Limassol, Sofia și Belgrad.

Datele de contact la care puteţi găsi noul nostru birou sunt:

Ascent Group Sibiu
str. Revoluției nr.1, apt. 15
tel: +40 269 211090
fax: +40 269 211722

Vă aşteptăm la Sibiu!

CITEȘTE MAI MULT

Anularea sau reducerea penalităţilor şi majorărilor de întârziere – noua procedura

noiembrie 11, 2011Adela Cristea

Recent, prin Ordinul ANAF nr. 3.253/2011 pentru aprobarea modelelor unor formulare emise în aplicarea OG nr. 30/2011, au fost reglementate formularele de anulare a penalităților de întârziere pentru firmele care își plătesc datoriile până la finalul anului.

În rezumat, facilitățile fiscale se acordă pentru obligațiile fiscale accesorii aferente obligațiilor fiscale principale restante la data de 31 august 2011. Penalitațile de întârziere se anulează sau se reduc astfel:
a) anularea penalităților de intarziere, precum și anularea unei cote de 50% din majorările de întârziere aferente acestor obligații fiscale principale, dacă obligațiile principale și dobânzile aferente acestora, sunt stinse prin plată sau compensare până la data de 31 decembrie 2011;

CITEȘTE MAI MULT

Medierea și plasarea forței de muncă în străinătate

noiembrie 3, 2011Bianca Druc

Persoanele care aleg să muncească în străinătate apelează deobicei la firmele care asigură servicii de mediere şi plasare a forţei de muncă în străinătate, întrucât nu au o oferta ferma de muncă in străinătate sau nu pot relaţiona direct cu potenţialul angajator din străinătate.

În România, activitatea privată de mediere şi plasare a forţei de muncă în străinătate este strict reglementata de lege, firmele care asigura serviciile de mediere trebuind să îndeplinească anumite condiţii pentru a desfăşura această activitate, respectiv:

CITEȘTE MAI MULT

Anularea sau reducerea penalităţilor şi majorărilor de întârziere – noua procedura

octombrie 13, 2011Rainfall

Recent, prin Ordinul ANAF nr. 3.253/2011 pentru aprobarea modelelor unor formulare emise în aplicarea OG nr. 30/2011, au fost reglementate formularele de anulare a penalităților de întârziere pentru firmele care își plătesc datoriile până la finalul anului.

În rezumat, facilitățile fiscale se acordă pentru obligațiile fiscale accesorii aferente obligațiilor fiscale principale restante la data de 31 august 2011. Penalitațile de întârziere se anulează sau se reduc astfel:
a) anularea penalităților de intarziere, precum și anularea unei cote de 50% din majorările de întârziere aferente acestor obligații fiscale principale, dacă obligațiile principale și dobânzile aferente acestora, sunt stinse prin plată sau compensare până la data de 31 decembrie 2011;

CITEȘTE MAI MULT

Versiunea nouă a aplicaţiei Revisal conform Hotărârii de Guvern nr. 500/2011

august 16, 2011Ramona Bosinceanu

În urma consultărilor publice, Inspecţia Muncii pune la dispoziţia angajatorilor versiunea nouă a aplicaţiei informatice Revisal pentru înfiinţarea şi completarea registrului de evidenţă a salariaţilor în format electronic, actualizată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 500/2011:

Versiunea nouă a aplicaţiei Revisal permite:

CITEȘTE MAI MULT

Începutul verii aduce un nou director de resurse umane la Ascent Group

iunie 20, 2011Adela Cristea

Începutul verii a marcat şi o nouă schimbare în echipa Ascent Group. Astfel, începând cu 1 mai, noul HR manager al Ascent Group în Romania este Ramona Bosînceanu.

Ramona este absolvent al Facultăţii de Științe Economice, din cadrul Universităţii Aurel Vlaicu din Arad, și a unui program de Master în domeniul Managementului Resurselor Umane. De-a lungul anilor, Ramona și-a îmbogățit pregătirea prin participarea la numeroase cursuri și specializări în domeniul resurselor umane.

În plan profesional, Ramona are o experienţă de 9 ani în domeniul resurselor umane, respectiv 3 ani de experienţa ca și specialist resurse umane în cadrul Ascent Group, perioadă în care a fost implicata în numeroase proiecte de recrutare de personal și executive search, administrare de personal și payroll, evaluări de personal, restructurări de întreprinderi, negocieri colective şi training.

CITEȘTE MAI MULT