Ordonanța de urgență nr. 19 din 4 februarie 2020 privind organizarea şi desfăşurarea recensământului populaţiei şi locuinţelor din România în anul 2021 prevede că „persoanele salariate care se autorecenzează prin intermediul internetului au dreptul la o zi liberă, plătită, în scopul încurajării utilizării cu predilecție a acestei metode.” Angajatorii persoanelor care fac dovada autorecenzării on-line au obligația de a le acorda acestora ziua liberă, plătită, la o dată stabilită de comun acord cu persoanele îndreptățite. Ziua liberă plătită se acordă în termen de maximum 12 luni de la data realizării cu succes a autorecenzării.
Se acordă o singură zi liberă, plătită, unei persoane salariate, indiferent dacă aceasta a realizat autorecenzarea on-line pentru sine și pentru alți membri ai gospodăriei, sau pentru alte persoane.
Dovada autorecenzării on-line se realizează prin prezentarea codului de confirmare a încheierii cu succes a autorecenzării, codul de confirmare fiind generat automat de soluția informatică funcțională pe site-ul recensământului.
Conform Ordonanței de urgență nr. 39 din 19 mai 2021, recensământul care trebuia să se desfăşoare în anul 2021 a fost amânat pentru anul 2022. Recensământul din acest an se va desfăşura, etapizat, în perioada februarie – iulie 2022, prin colectarea datelor de la cetăţeni.
În funcție de evoluția unor evenimente la nivel național (pandemii, dezastre naturale, stări de alertă, stări de urgență, alegeri locale, alegeri parlamentare, referendumuri, modificarea perioadei de desfășurare a recensământului general agricol) care pot afecta desfășurarea recensământului, perioada de colectare a datelor poate fi modificată printr-o hotărâre.
Distribuie pe social media